"Krewni" - Piotr Górski

              Nie jest to żadną tajemnicą, że od dobrych dwóch lat jestem ogromną fanką twórczością Pana Piotra Górskiego. Uwielbiam jego pióro, wyobraźnię i styl, a każda jego kolejna książka jest lepsza od poprzedniej. Ten autor ma ogromny talent i z pewnością chciałabym, żeby było o nim jak najgłośniej, bo cykl o Sławomirze Kruku zasługuje na sławę, rozgłos i wiernych czytelników. Najchętniej za kilka lat zobaczyłabym ekranizację, któreś jego pozycji na wielkim ekranie, bo postać Kruka ma ogromny potencjał i przesłanie. Czy jesteś gotowy, aby poznać najbardziej prawego, bezkompromisowego i szczerego policjanta? W takim razie zapraszam do przeczytania mojej opinii. 
        Zwłoki młodej kobiety zostają znalezione w jednym z gdańskich domów. Ktoś ją udusił, a ciało upozował. Prowadzący czynności śledcze komisarz Sławomir Kruk,odkrywa, że krótko przed śmiercią kobieta wpadła na ślad pewnej tajemnicy.
Krewni zmarłej nie chcą współpracować z policją, której nie ufają. Prowadzą własne śledztwo, sami zamierzają też wymierzyć mordercy sprawiedliwość. Pełni żalu i nienawiści, nie cofną się przed niczym. Kruk musi się spieszyć, nie może dopuścić, by to krewni ofiary dopadli mordercę jako pierwsi. 
          Nawet nie wiecie jak długo czekałam na kolejny tom przygód Sławomira Kruka! Jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to dobry rok, ale uwierzcie mi na słowo, że warto było czekać. Pierwszy tom był fantastyczny, drugi genialny, a na trzeci brak mi słów. Nie mam pojęcia jak to robi autor, ale każda jego książka jest coraz lepsza. Od "Krewnych" nie będziecie mogli się oderwać, bo ta historia ma wszystko co jest potrzebne, aby stworzyć doskonały kryminał. Uwielbiam, uwielbiam i jeszcze raz uwielbiam cały cykl o bezkompromisowym Kruku. Piotr Górski ma niepodważalny talent i uważam, że wielu autorów powieści kryminalnych mogłoby się uczyć od powyższego autora. Rzadko kiedy trafiam na tak doskonały, dopracowany i przede wszystkim szczery  kryminał. Czasami autorów ponosi fantazja i zamiast "brnąć" w kryminał, tworzą fantastykę. Oczywiście, w tym przypadku nic takiego nie miało miejsca. Wydarzenia w "Krewnych" są naturalne, mroczne i czasami bardzo brutalne, ale na pewno nie czuć od nich fałszu. Co tu dużo pisać - ta pozycja jest po prostu doskonała.
         Moim zdaniem ogromnym plusem powieści jest sam główny bohater, czyli słynny Sławomir Kruk. Ten facet ma czasami w nosie zasady i skupia się na tym co jest najważniejsze, czyli na rozwiązaniu zagadki. Zawsze idzie do przodu i stara się jak najszybciej schwytać zabójcę. Co wcale nie jest łatwym zadaniem, gdy świadkowie nie chcą współpracować. W "Krewnych" Kruk będzie miał do czynienia z bliskimi ofiary, którzy są trudni w współzawodnictwie. Czy pomimo ich tajemnic, kłamstw i milczenia komisarz dorwie mordercę? Tego Wam nie zdradzę, ale przygotujcie sobie porządny kubek melisy na uspokojenie, bo to na pewno się przyda. Historia przedstawiona w "Krewnych" zwali Was z nóg i sprawi, że będziecie podejrzliwi do wszystkich bohaterów.
         A jak prezentuje się zagadka kryminalna? Moim zdaniem autor w tym tomie przeszedł samego siebie! Aż brak mi słów, żeby opisać to co stworzył Pan Górski. Moi Drodzy! Nawet sobie nie zdajecie sprawy jaki mamy skarb w naszym kraju. Zamiast sięgać po jakieś amerykańskie "bajeczki"przeczytajcie dzieło naszego Polaka. A bez wątpienia dołączycie do fanclubu Piotra Górskiego. Tak jak wcześniej wspomniałam dwa poprzednie tomy były bardzo dobre, ale ten jest fenomenalny przez ogromne F! Najlepszy kryminał roku. Nie wiem czy jakiś thriller/ kryminał przebije "Krewnych".
        Za co uwielbiam najnowszą powieść Piotra Górskiego? Przede wszystkim za szaloną akcję, niebanalną zagadkę kryminalną i pełnokrwistych bohaterów. Czytając "Krewnych" nie wiedziałam komu mogę ufać, a komu nie. Towarzyszyłam Krukowi i trzymam za niego kciuki, żeby jak najszybciej rozwiązał zagadkę makabrycznej zbrodni. Czy jemu to się udało? Dowiecie się tego tylko z powyższej lekturki.

Kochani,
polecam. To jest hit!
Do napisania! 

6 komentarzy:

  1. W końcu jakaś ksiązka dla mnie. Znam twórczość autora i muszę tę powieść w końcu kupić. Premiera była w lipcu, a ja jej jeszcze nie przeczytałem

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie kojarzę pióra Górskiego, ale czas najwyższy to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja recenzja sprawiła, że już nie mogę się doczekać aż poznam twórczość autora. Takie kryminały uwielbiam, lubię szybką akcję i zagadkę, która zaskakuje. Myślę, że ta książka mi się spodoba, teraz już nie mogę przejść obok niej obojętnie skoro jest tak dobra! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa twórczości autora. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie za dużo tych książek do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już o tym panu, ale jeszcze nie znam jego twórczości. Po Twojej recenzji chyba zmienię to szybciej niż planowałam :)

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger