"Dziewczyna od trawnika" - Dorota Pasek

       Czasami nie da się uciec od problemów. Możemy ukryć się nawet  końcu świata, ale demony przeszłości zawsze znajdą do nas drogę. Główna bohaterka powieści pt. "Dziewczyna od trawnika" uciekła z miasta i ulokowała się na wsi. Myślała, że tam odnajdzie spokój i harmonię, ale przeszłość każdego dnia  pukała do jej drzwi. Nękała ją w snach i nie dawała jej spokoju. Co wydarzyło się w życiu kobiety? Dlaczego z pod kulonym ogonem wróciła na wieś i co ją skłoniło, żeby unikać mężczyzn. Kto ją zranił i odebrał pewność siebie? Czy "miastowy" mężczyzna pomoże jej zmierzyć się ze swoimi problemami? A może pociągnie ją na samo dno? Zapraszam do przeczytania mojej opinii!
         Adam, biznesmen, żyje w wiecznym pędzie. Nie ma wiele czasu na przyjemności czy relaks. Pewnego dnia, ku zaskoczeniu wszystkich, kupuje dom nad jeziorem. Z ogrodem, o który ktoś musi zadbać – najlepiej ogrodnik. Lub ogrodniczka. Maria od dwóch lat mieszka na wsi i bardzo jej to odpowiada. Kiedyś żyła w mieście, ale stara się nie wracać myślami do tego okresu. Lubi ciszę i zapach skoszonej trawy. Idealna kandydatka do pracy w ogrodzie. Adam i Maria spotykają się po raz pierwszy na tarasie domu w wiosenny poranek. Ona, w umazanych ziemią rękawiczkach, on zaspany w samych bokserkach. On pomyśli, że ona jest trochę zadziorna, ona pomyśli, że to bufon, choć może zabawny. Ale pierwsze wrażenie może być zawsze bardzo mylące…Dziewczyna od trawnika to druga powieść Doroty Pasek, autorki świetnie przyjętego przez czytelników Czasu gniazdowania.
            To było moje pierwsze spotkanie z twórczością autorki i z pewnością nie będzie ono ostatnie, ponieważ bardzo polubiłam się z piórem autorki. Co tu dużo mówić! "Dziewczyna od trawnika" jest po prostu rewelacyjna! Początkowo sceptycznie podchodziłam do tej książki, bo jak dobrze wiecie mam się na bakier z powieściami obyczajowymi, ale ta pozycja jest naprawdę fantastyczna.   Pewnie się teraz zastanawiacie czemu sięgnęłam po ten utwór skoro nie znoszę tego gatunku. Odpowiedź jest prosta - co jakiś czas lubię się katować. Aczkolwiek w tym przypadku w ogóle się nie męczyłam! Pani Dorota oczarowała mnie swoją prozą i sprawiła, że nie mogłam oderwać się od historii Adama i Marysi. Spójrzcie się tylko na tę okładkę. Czy za takim pięknym domkiem może skrywać się kiepska opowieść? Oczywiście nie! Nie dajcie się też zwieść tej minimalistycznej i sielskiej okładce, bo za nią skrywa się ogromna bomba emocjonalna. Co tu dużo mówić - obok tej powieści nie możecie przejść obojętnie. 
      Sięgając po tę pozycję, nie wiedziałam czego mogę się po niej spodziewać. Na blogach, bookstagramach spotykałam się z ciepłymi słowami na temat powyższej lektury. Jednakże nie sądziłam, iż ta powieść będzie, aż tak doskonała i dopracowana. Ledwo zaczęłam ją czytać, a zanim się obejrzałam już byłam na ostatniej stronie i zbierałam szczękę z podłogi. Jak można napisać tak wspaniałą historię? Nie mam bladego pojęcia, ale dla twórczości Doroty Pasek warto zarwać noc, a nawet dwie. Autorka w swojej powieści poruszyła bardzo wiele trudnych tematów, więc z pewnością nie jest to łatwa książka. Aczkolwiek czyta się ją bardzo przyjemnie mimo, iż nie raz i nie dwa wylejecie przy niej łzy.
            Autorka stworzyła niesamowitych bohaterów, którzy nie są sztuczni, ani wyidealizowani. Adama, Marysię i ich bliskich moglibyśmy spotkać w prawdziwym życiu. Na co dzień zmagają się z różnymi problemami, walczą każdego dnia o lepsze jutro, kochają, kłócą się i czasem nawet nienawidzą. To wszystko sprawia, że niesamowicie  przywiązujemy się do poznanych bohaterów. Bardzo polubiłam naszą główną parę bohaterów, ponieważ ich początkowe przekomarzania zbijały mnie z tropu. Droczyli się jak dobre stare małżeństwo i to mnie rozwalało na każdym kroku. Dlatego przygotujcie się na porządną dawkę śmiechu, sarkazmu, ale także łez i poważnych myśli.
            "Dziewczyna od trawnika" to porywająca opowieść o ludzkich sekretach, trudnych relacjach międzyludzkich i o miłości, która niespodziewanie wkrada się w nasze serca. To także wzruszająca historia o bólu, przyjaźni i błędach przeszłości. Przeczytacie tę powieść, a nasz własnej skórze przekonacie się dlaczego zakochałam się w tej książce. Jestem pewna, że twórczość Pani Doroty Pasek zwali Was z nóg!

          
Kochani,
z mojej strony mogę Wam polecić tę powieść!
Do napisania!
           

18 komentarzy:

  1. Nie no! Zobaczysz, że przestanę wchodzić na Twojego bloga. Kolejna ksiązka, którą chcę i muszę przeczytać <3 Przeczytaj koniecznie poprzednią książkę autorki - była genialna. Wogóle nie wiem jak to się stało, że nie wiedziałam, że p. Dorota wydała nową książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorki niestety nie kojarzę, ale zaintrygowałaś mnie swoją recenzją. Zawsze obczaję ją w social mediach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też średnio lubię powieści obyczajowe. Nie wiem jak to ująć, ale są takie no. Nie za fajne :) Chociaż czasem trafi się na jakoś perłę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam nie przepadam za tym gatunkiem, ale czasem po niego sięgam :) Raz się przejadę, a raz nie :)

      Usuń
  4. Skusiłam się na ten tytuł i wkrótce zabieram się za jego czytanie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Przekonująca recenzja :) Też na ogół nie sięgam po powieści obyczajowe, ale chyba zrobię wyjątek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Se ven estupendos estos libros ! Espero tu opinión en mi última selección de vestidos ! Espero que te gusten ! Feliz día ! ♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdyby nie Twoja recenzja, to z pewnością przeszłabym obojętnie obok tej książki, a tak z chęcią ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyłączam się do polecenia! Bardzo dobra, fajnie napisana książka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jest to gatunek jaki często wybieram, i jakoś mnie fabuła tej książki nie przyciąga :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię książki obyczajowe, a ta bardzo mnie kusi. Zapisałam tytuł, będę o niej pamiętać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dam szansę tej książce choć to nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę zapoznać się bliżej z tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałam okazji poznać twórczości autorki ale ta pozycja jakoś do końca mnie nie przekonała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Recenzja bardzo fajnie napisana, ale wolę kryminały, więc nie sięgnę po tę książkę raczej.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger