"Papierowy mag" - Charlie N. Holmberg

           Życia nie da się zaplanować. Możemy snuć plany, dążyć do określonych celów, ale nie zawsze wszystko pójdzie po naszej myśli. Czasami inni ludzie mają dla nas przygotowane inne ścieżki, albo podejmują decyzje za nas. Co wtedy powinniśmy zrobić? Podążyć za nimi czy wyruszyć własną wymarzoną drogą? W takiej sytuacji znalazła się główna bohaterka powieści pt."Papierowy mag". Czy dziewczyna odnajdzie swoje szczęście w nowej rzeczywistości? A może podąży za starymi marzeniami i planami? Zapraszam do przeczytania mojej opinii!

             Ceony Twill całe swoje życie marzyła o tym, aby zostać Wytapiaczem – specjalistką od magii metalu. Zdeterminowana ukończyła Szkołę Magów Tagis Praff z wyróżnieniem. Nie tak wyobrażała sobie jednak dalszy rozwój kariery.
Okazuje się, że brakuje magów władających magią papieru. Wobec tego szkoła musi wyznaczyć jedną osobę, która zostanie skierowana na staż do papierowego maga, by kontynuować specjalizację pod jego czujnym okiem. Takim sposobem ambitna, choć zrezygnowana Ceony trafia do ekscentrycznego Emery’ego Thane’a. Dzięki niemu zaczyna jej się podobać wizja zostania Składaczem. Jednak dobra passa nie trwa długo. Ceony szybko przekonuje się, że istnieje też magia zakazana. Jej nauczyciel pada ofiarą Wycinacza. Od teraz młoda praktykantka jest zdana tylko na siebie. Zaczyna niebezpieczną walkę z nieznanymi wcześniej mocami. 
                Kochani! Zapiszcie sobie ten tytuł "Papierowy mag", bo jest to książka, którą musicie przeczytać. Olejcie mafię,  romanse i inne takie. Teraz nadszedł czas na fantastykę na najwyższym poziomie. Dawno nie miała do czynienia z tak doskonałą i perfekcyjnie dopracowaną powieścią. Przygody Ceony i jej mentora czytałam z zapartym tchem i ciągle było mi mało. Nie mogłam nacieszyć się lekturą i zachwycałam się dosłownie wszystkim - treścią, okładką i pięknym wydaniem. Brawa dla wydawnictwa Young! Ta pozycja przejdzie do historii i do moich ulubionych i najukochańszych powieści. Kocham ją całym sercem i wcale nie żartuję! Chcę więcej takich perełek na polskim rynku wydawniczym. 

             Nie mam żadnych zastrzeżeń do kreacji głównych bohaterów, ponieważ zostali oni bardzo dobrze nakreśleni. Ceony nie da się nie lubić. Dziewczyna jest konkretna, szczera i nie ukrywa swoich pragnień. Znalazła się w dość kiepskiej sytuacji, ponieważ musi się kształcić w kierunku, który ją nie kręci. Ale nie użala się nad sobą, tylko bierze los w swoje ręce i próbuje swoich sił w nowym fachu. Nie dziwię się jej, że była początkowo załamana swoim losem, bo sami postawcie się na jej miejscu. Chcielibyście studiować coś czego nie chcecie? No właśnie.... W takim położeniu znalazła się Ceony. A co było dalej? Tego Wam nie zdradzę!
          Ta powieść jest naprawdę intrygująca i oryginalna. W końcu przeczytałam coś, co nie było mdłe i nudne. Fantastyka na najwyższym poziomie! Jeszcze kilka tygodni temu pisałam, że fantastyka już mnie kręci. Teraz mogę śmiało napisać, że zmieniłam zdanie. Taką fantastyką dla młodzieży chcę czytać i polecać, bo jest tego warta. 
         "Papierowy mag" to moje odkrycie czerwca. Dawno nie czytałam tak perfekcyjnej, oryginalnej i mocnej fantastyki. Właśnie takie powieści chcę czytać i recenzować na swoim profilu. Przeczytajcie to cudo, bo jest tego warte. Magia, miłość, poświęcenie i tajemnice - to wszystko jest zawarte w tej fantastycznej powieści! 

Kochani, 
czytaliście? Polecacie? Koniecznie dajcie znać!
Do napisania!

1 komentarz:

  1. Ja raczej po nią nie sięgnę - jakoś nie czuję się nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger