Nowy cykl na blogu - "Szansa dla Polaka" !




Moi Mili!
Jest dokładnie godzina 5.30, a ja nie mogę spać - to pewnie z nadmiaru wrażeń, że dzisiaj już piątek :) Dlaczego lubię ten dzień tygodnia? Bo nim jest sobota :) Już nawet wiem co będę robić w weekend. Czytać, czytać i jeszcze raz czytać. No i parę godzin poświęcę niestety matematyce..... czy tylko ja nie znoszę tego przedmiotu? Wiecie jak wygląda moja lekcja matematyki? Siedzę jak na szpilkach i modlę się, żeby nauczycielka nie wzięła mnie do tablicy, a w międzyczasie odliczam czas do dzwonka. No nie! Znowu odbiegam od tematu. Nie wspomnę już więcej o tym masakrycznym przedmiocie, a skupię się na czymś milszym :)



Nie wiem czy zauważyliście, ale pojawiła się nowa zakładka o nazwie "Szansa dla Polaka", znajduje się ona między "Recenzjami", a "Luźnymi postami". Na razie będę tam umieszczać linki do recenzji, ale za jakiś czas pojawią się też inne wpisy. Zasady tego cyklu są bardzo proste, Detektyw Książkowy będzie tropić książki polskich autorów, a wiecie, że bardzo lubi  węszyć :) Mam już na celowniku parę perełek, ale jeśli chcecie polecić mi jakąś ciekawą książkę napisaną przez naszego rodaka, to będę naprawdę wdzięczna jeśli swoje propozycje napiszecie w komentarzach :)

Muszę przyznać, że dotychczas przeczytałam naprawdę mało książek napisanych przez polskich pisarzy. Mogę zliczyć te pozycje na palcach jednej ręki:

1. "Ten Obcy" Irena Jurgielewiczowa
2. "Koniec Wakacji" Janusz Domagalik
3. "Zapałka na zakręcie"  Krystyna Siesicka
4. "W pustyni i w puszczy" Henryk Sienkiewicz
5. "Chłopcy" Jakub Ćwiek

I wiecie co najbardziej mnie dziwi? Wszystkie te powieści naprawdę mi się podobały! A "Koniec wakacji" przeczytałam trzy razy, więc dlaczego szerokim łukiem omijam w bibliotece lub w księgarni dział z literaturą polską? I na to pytanie nie umiem odpowiedzieć.


Na pewno już się domyślacie jaką lekturę wybrałam na początek. Recenzja pojawi się jutro :)
O matko! Już ta godzina. Lecę szykować się do szkoły :)

Miłego piątku życzę :*




63 komentarze:

  1. Ten obcy to genialna powieść! Jedyna polskiego autorstwa, którą ma prawdę mi się spodobała. Czekam na nowy cykl, może w końcu przekonam się do naszych pisarzy ;)

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ten Obcy" to wspaniała lektura, jedna z moich ulubionych :)
      Mam nadzieję, że polubisz polskich autorów :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Zdecydowanie polecam Ci cały cykl "Felix, Net i Nika" - jest genialny, tak samo, jak każde jego(Rafała Kosika) osobne opowiadanie. Oprócz tego jeszcze jest taka lekka seria "Magiczne Drzewo", Andrzeja Maleszki.
    Pozdrawiam serdecznie!

    www.cynka7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam dużo dobrego o serii R. Kosika, muszę w końcu się z nią zapoznać :) Tej drugiej serii nie kojarzę, ale wydaje się być interesująca :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na cykl. Ja ostatnio bardzo dużo czytam powieści naszym rodzimych autorów. Ostatnio jestem pod wrażeniem polskiej fantastyki. Dużo mamy zdolnych autorów. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety przez dłuższy czas omijałam książki napisane przez polskich autorów, ale teraz chce to zmienić :)

      Usuń
  4. polecam Wiedźmina, to pozycja obowiązkowa, i serię o Mordimerze Madderdinie Jacka Piekary. Wiesz, mam podobnie, jestem jakby uprzedzona do polskiej literatury. Będę śledzić cykl!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś bardzo chciałam przeczytać "Wiedźmina", ale gdy zobaczyłam polskie nazwisko na okładce to książkę odłożyłam. Teraz bardzo tego żałuję :/ Seria o Mordimerze Madderdinie mnie zaintrygowała, pierwszy raz o nie słyszę, a już mam ochotę ją przeczytać :) Muszę się za nią rozejrzeć :)

      Usuń
  5. haha to widze nie tylko ja miałam tak na matematyce! Biedna trzymaj się! :*
    hm... nie czytałam dużo polskich książek gdyż też jakoś ich unikam ;D
    Ale spodobał mi się "Nocny łowca" - Agnieszki Lingas-Łoniewskiej także jeśli lubisz romanse, tajemnice i takie klimaty to serdecznie polecam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wsparcie się przyda :* Matematyka to dla mnie katorga :/
      Nie słyszałam o tej książce, ale lubię romanse, a tym bardziej tajemnice, więc ta powieść powinna mi się spodobać :*

      Usuń
  6. Wstyd się przyznać, ale też rzadko sięgam po książki naszych rodaków choć polecę ci książki o wiedźminie Sapokowkiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś chciałam przeczytać "Wiedźmina", ale gdy zobaczyłam nazwisko polskiego autora to ją odłożyłam :/ A teraz tego żałuję, ponieważ powoli przekonuję się do twórczości Polaków :)

      Usuń
  7. Też bym poczytała coś polskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale kompletnie nie orientuje się w twórczości naszych rodaków :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł. Czytaj jak najwięcej polskiej literatury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Zrobiłam już sobie listę polskich i naprawdę jestem w szoku, że jest ich, aż tyle. Nigdy nie interesowałam się literaturą polską i najwyższy czas to zmienić :)

      Usuń
  9. Naprawdę świetny pomysł i jestem ciekawa, jakie posty będziesz dodawać w tym cyklu. Nie mogę tylko zrozumieć, jak ludziom może podobać się "Ten obcy"! D: Ta książka mnie zanudziła tak mocno, że nie byłam w stanie przeczytać jej w całości. A wspominam ją źle, naprawdę źle. No cóż... Mogę polecić Ci rodzimego Wiedźmina Sapkowskiego czy cykl inkwizytorski Piekary. A coś w innych klimatach? "Nakarmić wilki" Marii Nurowskiej! No i książki Musierowicz. I "Testament bibliofila" Niemirskiego! ;)
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie będą się pojawiać recenzje, ale w planach mam jeszcze inne posty do tego cyklu. Póki co nad nimi pracuję :)
      Hhahahah :D A ja nie rozumiem jak można nie lubić "Tego Obcego"! :) To cudowna lektura - jedna z najlepszych :)
      Muszę sobie zapisać te tytuły, bo nigdy nie słyszałam o książce pt. "Nakarmić wilki" czy o "Testamencie bibliofila" :) Twórczość Jacka Piekary mnie intryguje. Przed chwilą szukałam jego książek w internecie i jestem pod wrażeniem, aż się dziwie, że o nim nie słyszałam :)

      Usuń
    2. Jacka Piekary czytałam tylko jedną książkę, z cyklu inkwizytorskiego właśnie - "Miecz Aniołów" i bardzo mi się podobało! Chociaż, nie powiem, czytałam to dosyć długo. Styl pisania podobny do twórczości pana Sapkowskiego. Książka była dosyć brutalna (w końcu Mordimer Madderdin to inwkizytor :p), ale była naprawdę interesująca. ^^

      Usuń
    3. Jak dla mnie bomba! Muszę przeczytać :)

      Usuń
  10. Matematyki nienawidzę również. Ja kiedyś byłam wybitnie uprzedzona do polskich autorów, ale teraz częściej sięgam po ich twórczość, min. genialnego Z. Miłoszewskiego :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Matematyka to zmora uczniów :)
      Jeden z nielicznych autorów polskich, którego kojarzę - mam jego powieści w planach :)

      Usuń
  11. Przyznam, że nie za często sięgam po książki polskich autorów, sama nie wiem czemu. Jednak muszę to w końcu zmienić. Świetny pomysł na nowy cykl, już nie mogę się doczekać pierwszych postów ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas najwyższy to zmienić i dać szansę polskim książkom :)
      Powolutku przekonuję się do polskich pisarzy - naprawdę potrafią zaskoczyć :)

      Usuń
  12. Mam w planach książkę "Chłopcy" Jakuba Ćwieka. Bardzo ciekawy pomysł. Czekam na recenzję. Może jak uporam się ze stosikiem, również skuszę się na coś polskiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że "Chłopcy" Ci się spodobają. To bardzo mocna i klimatyczna książka :)
      Mnie osobiście bardzo zauroczyła i już nie mogę się doczekać kolejnych tomów :)

      Usuń
  13. Ja kiedyś też czytałam bardzo mało książek polskich autorów, teraz staram się to nadgonić zwłaszcza w polskich klasykach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku szkolnym będę na języku polskim będę omawiała "Lalkę" i "Pana Tadeusza" i muszę przyznać, że jestem przerażona :) Ale mam zamiar obie je przeczytać w całości :)
      Naprawdę Cię podziwiam, nie wiem czy dałabym radę nadrobić zaległości w klasyce :)

      Usuń
  14. Moim zdaniem to naprawdę świetny pomysł :) Sama też cenię polskich autorów i staram się co jakiś czas sięgać po ich książki.
    Nie wiem czemu tyle osób boi się iść do tablicy na matematyce. Może macie tak przerażające nauczycielki? Moja zawsze pomagała jak się czegoś nie wiedziało :)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam przerażającą nauczycielkę :) I mówię poważnie. Na jej lekcji boję się nawet wziąć do ręki długopis :)
      Mam nadzieję, że też polubię polskich autorów i będę chętniej czytać ich książki :)

      Usuń
  15. Trylogia Sienkiewicza, "Takie zwykłe wakacje", "Pamiętnik jedynaczki", "Wiedźmin" ;)

    To były moje pierwsze myśli :D
    Uważam, że pomysł jest świetny, ponieważ coraz mniej czytamy polskich autorów. A przecież jesteśmy Polakami, więc należałoby się tym zainteresować ;)

    Pozdrawiam,
    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie też to zauważyłam, że coraz rzadziej czytelnicy sięgają po książki polskich autorów albo tak jak ja - omijają powieści szerokim łukiem :)
      Trylogię Sienkiewicza kojarzę - bardzo lubię twórczość tego autora, zauroczył mnie powieścią "W pustyni i w puszczy" :)
      "Takie zwykłe wakacje" i "Pamiętnik jedynaczki" nie słyszałam, ale zaraz poszukam w internecie informacji na ich temat :)

      Usuń
  16. Chcesz polskiego autora to bezapelacyjnie musisz przeczytać książki Marty Kisiel!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd się przyznać, ale nie kojarzę tej autorki, ale chętnie zapoznam się z jej twórczością :)

      Usuń
  17. Bardzo lubię W pustyni i w puszczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Taaak, Ćwiek ♥ Ruszaj dalej z Chłopcami, warto!
    Ja pod etykietką "polska literatura" mam aż 17 pozycji, a pewnie nawet więcej, bo czasem pisałam recenzję zbiorczą kilku pozycji ^^ Polecić ci zatem mogę, poza Ćwiekiem, Katarzynę Berenikę Miszczuk, z kryminałów niezła jest Chmielewska, no i bezapelacyjnie wiedźmińską sagę, moja kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się doczekać kolejnych części "Chłopców" i jestem strasznie ciekawa czy moje obawy wobec Dzwoneczka są słuszne :)
      Książki Katarzyny Miszczuk są mi znane, ale tylko z widzenia :) Mam w planach "Ja, diablica" i "Drugą Szansę". O Chmielewskiej nie słyszałam, ale skoro pisze kryminały to już ją lubię :D
      Jak ja żałuję, że odłożyłam "Wiedźmina". Muszę szybko ten błąd naprawić i przy najbliższej okazji wrócić do domu z książką Sapkowskiego :)
      Dziękuję <3

      Usuń
  19. Uwielbiam polskich autorów. Każdy jest wyjątkowy na swój sposób i nie powtarzają się. Kossakowska to kobieta o niesamowitej wyobraźni i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że jest jedną z moich ulubionych autorek. Grzędowicz "Panem Lodowego Ogrodu" powalił mnie na kolana, aczkolwiek bardziej podoba mi się styl pisania i twórczość pani Kossakowskiej. Książki Ćwieka z kolei tryskają czarnym humorem i oryginalnością. A Pilipiuk... Co tu dużo mówić? Kto inny napisałby serię o menelu egzorcyście? Polscy autorzy są na prawdę świetni ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna, ale chyba gdzieś kiedyś widziałam książkę Kossakowskiej, ale nie jestem pewna :) Skoro tak Ci się spodobała to muszę zapoznać się z jej twórczością :)
      Muszę się jutro przejść do biblioteki, bo chyba widziałam książkę pt. "Pan Lodowego Ogrodu". Zaraz zapiszę sobie ten tytuł :) Ćwieka uwielbiam! Napisał wspaniałą książkę i już nie mogę się doczekać kolejnych części . Naprawdę Pilipiuk napisał książkę o menelu egzorcyście? Koniecznie muszę się zapoznać z tą powieścią :)

      Usuń
    2. Już wiem skąd kojarzę te nazwisko! "Siewca wiatru" <3 Muszę tę książkę przeczytać :)

      Usuń
  20. Nie rozumiem tej niechęci do polskich autorów. Poczytaj książki Rafała Kosika (Felix, Net i Nika - uwielbiam tą serię) teraz czytałam również Dwórkę Królowej oraz Włoska podróż również niezłe książki. A i podobno Patrycja Gryciuk jest świetna.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria "Felix, Net i Nika" kusi mnie od bardzo dawna. Pamiętam Twoją recenzję :)
      "Włoska podróż" też mnie bardzo ciekawi i mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać :)

      Usuń
  21. Powodzenia! :D
    Myślałam, że tylko ja robię takie dziwine łuki w bibliotece O.o Hahha, to czekam na recenzję! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :*
      A ja myślałam, że tylko ja unikam te regały :P Recenzja miała być wczoraj, ale niestety internet zastrajkował :) Na pewno pojawi się dzisiaj :)

      Usuń
  22. To samo mam na matematyce, ale nauczyciel jest sympatyczny i zawsze, ale to ZAWSZE tłumaczy nam najprostsze rzeczy. Bo jak już sie ktoś znajdzie pod tablicą, to nagle sobie przypomina, że nie potrafi dodawać ułamków... - druga technikum z matematyką rozszerzoną. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę nauczyciela. Ja mam teraz nową nauczycielkę na zastępstwie i jak mam podejść do tablicy to jestem chora :)
      U mojej klasie też dużo osób nie ogarnia ułamków :) Ja np. ułamki bardzo lubię, ale nie znoszę układu równań :D
      Również pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Hmm ciekawy pomysł i musze przyznać,że zaciekawiłaś mnie.
    Jeżeli chcesz to przeczytaj książkę naszej rodaczki Ewy Sano "Tatuaż z lilią"
    Pozdrawiam i zapraszam na recenzję "Wielkiego Błękitu"
    http://i-think-this-book-is-funny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Cię zaciekawiłam :)
      Słyszałam o tej książce, jeśli się nie mylę jest ona chyba o elfach :)
      Chętnie przeczytam Twoją recenzję "Wielkiego Błękitu", ponieważ ostatnio zastanawiałam się nad jej kupnem :)

      Usuń
    2. W pierwszym tomie nie ma nic o elfach. Książka była ciekawa ale niestety dowiedziałam się jak się zakończy :( ale przeczytaj śmiało!

      Usuń
    3. Teraz to mnie zaintrygowałaś! Skoro zakończenie jest tragiczne to muszę z tą książką zapoznać się jak najszybciej, choć obawiam się, że może pojawić się kac książkowy :/

      Usuń
  24. Ja tam akurat matematykę lubię w przeciwieństwie do książki ,, Ten obcy'', najbardziej nielubiana przeze mnie lektura.
    Mogę z czystym sumieniem Ci polecić ,,Dolinę światła'' Minkowskiego jedna z moich ulubionych książek, daje do myślenia.
    Ostatnio czytałam ,,Infekcję'' Andrzeja Wardziaka. Polecam jeżeli lubisz horrory o zombie, naprawdę wciągająca literatura rozrywkowa.
    Z książkami Sapkowskiego zapoznać należy się obowiązkowo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam ludzi, którzy lubią i rozumieją matematykę :)
      Naprawdę nie lubisz "Tego Obcego"? Jesteś kolejną osobą, która napisała, że nie znosi tej lektury :) Bardzo dobrze wspominam przygody Zenka i jego przyjaciół :)
      Nie kojarzę "Doliny Światła", ani "Infekcji", ale obie mnie zaciekawiły, a w szczególności ta druga - lubię powieści o Zombie :) Zapiszę sobie te tytuły :)

      Usuń
  25. Spuszczając ze wstydem głowę muszę przyznać, że rzadko sięgam po naszą rodzimą literaturę. Klasyki jak klasyki, ale od nowości trzymam się z daleka już od dłuższego czasu ;). Wiem, wiem wypadałoby to w końcu zmienić, ale na razie nie mogę się wygrzebać z książek, które czekają na półce, także polskie powieści muszą jeszcze chwilę poczekać :D. Z tych, które czytałam osobiście najlepiej wspominam "Kamienie na szaniec" :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że o jakieś książce zapomniałam! Czytałam "Kamienie na szaniec" i muszę przyznać, że jest to jedna z najlepszych jak i najsmutniejszych lektur szkolnych. Nie mogę się jeszcze przełamać aby obejrzeć ekranizację.
      Nie przejmuj się :) Nie Ty jedna omijasz książki polskich autorów. Wielokrotnie brałam książki naszych rodaków do ręki,a potem je okładałam z myślą, że dobrze robię, ponieważ na pewno będą słabe. Jak widać się pomyliłam, a nasi polscy autorzy mogą nas mile zaskoczyć :)

      Usuń
  26. Ten obcy to moja ulubiona szkolna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciężko polecić jakąś książkę polskiego Autora, bo ja raczej czytam niszowców jeżeli tak mogę to nazwać, a raczej jeżeli ktoś raczkuje w tym temacie, to moje propozycje mogłyby Cię zniechęcić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolałabym się na początku nie zniechęcać do twórczości polskich pisarzy, choć pewnie i tak kiedyś trafię na jakąś słabą książkę :))

      Usuń
  28. Kiedyś także stroniłam od twórczości polskich pisarzy. Zmieniło się to po przypadkowym zapoznaniu z powieścią Katarzyny Bereniki Miszczuk. Od tego czasu, twórczość naszych rodzimych autorów towarzyszy mi na każdym kroku. Większość perełek na moich półkach wyszło właśnie spod pióra polskich pisarzy. Mam nadzieję, że ty także odkryjesz jak niesamowicie potrafią pisać nasi rodacy i zaczniesz czytać więcej polskich książek :)

    PS. Nominowałam Cię do Literackie miasteczko TAG :) http://czytanie-chwile-rozkoszy.blogspot.com/2015/10/literackie-miasteczko-tag.html

    OdpowiedzUsuń
  29. Uważam, że jest wiele świetnych, polskich książek :) Kiedyś, daaawno temu czytałam "Tajemnicę zielonej pieczęci" Hanny Ożogowskiej. Lekka, zabawna i "łatwa" do przeczytania. Taka trochę dla młodzieży, ale polecam ;) Pozdrawiam :)
    http://ksiazkowezacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajny pomysł! (Ja też nienawidzę matematyki! )
    Jeżeli TenObcy to i Inna - koniecznie musisz przeczytać, o kontynuacja.
    Ostatnio często czytam polskich autorów, i częściej tam zaglądam niż na zagranicznych pisarzy. Zaglądnij do mnie i pobuszuj, może znajdziesz coś dla siebie. :)
    Ostatnia "Ekstrakt z kwiatu orchidei " - przepiękna POLSKA powieść . :)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger