"Królestwo Złociste - Renata Opala

  
          Baśnie od zawsze miały swój uroczy klimat. Czytając o losach księżniczek, wróżek, trolli czy innych stworzeń mamy wrażenie jakbyś przenosili się do innego świata. Tam wszystko ma ręce i rogi. Główni bohaterzy mają dobre serce i na każdym kroku walczą z otaczającym złem. Miłość leczy rany, dobre uczynki rozmrażają skamieniałe serca, a przyjaźń i honor mogą ratować całe wszechświaty. Zawsze kochałam w baśniach to, że wiedziałam komu ufać, a komu nie. Tam wszystko było czarne albo białe, ale czy tak sama było w przypadku powieści Renaty Opaly? Tego dowiecie się z dzisiejszej recenzji! Zapraszam Was serdecznie na przygodę pełną marzeń i magii!
         Złowrogi cień spowija szczęśliwą dotąd krainę. Na barki królowej, pięknej i delikatnej Majrany, spada ciężar uratowania królestwa przed zakusami wrogów. Garlandowi – prawowitemu następcy tronu – grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Wraz z młodszą siostrą, Tulipanną, udają się w pełną przygód podróż. Od jej powodzenia zależeć będą dalsze losy Złocistego...
Opowieść pełna przygód, magii i baśniowych postaci.
        Na moim blogu nigdy, powtarzam nigdy nie było recenzji książki dla dzieci. Ale od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad tym  czy nie powinnam poszerzyć działalności mojego bloga. Chciałabym, żeby każdy z Was mógł znaleźć na Detektywie Książkowym coś dla siebie, a wiem, że sięgacie po książki dla dzieci czy młodszej młodzieży. Dlatego od dzisiaj, od 18 maja 2019  na moim blogu znajdziecie również opinie o powieściach dla najmłodszych czytelników. Zdjęcia do tych recenzji będą inne, niż dotychczas, ponieważ chcę, żebyście od razu po po nich rozpoznali "dział" dla dzieciaków. Nie wiem jak Wy, ale ja nie mogę doczekać się tych lektur i mam nadzieję, że będą doskonałe i idealne dla pociech. A teraz bez zbędnego przedłużania chcę Wam przedstawić książkę Pani Renaty Opaly. Jeżeli obserwujecie mojego Instagrama to pewnie widzieliście moje relacje z tą pozycją - wielu z Was pytało się o tę lekturkę i pytaliście się czy warto ją kupić. A ja jak odpowiadałam na te pytania? Że warto! Dawno nie czytałam tak pozytywnej, pięknej i baśniowej powieści! Przeczytałam ją jednym tchem i na kilka godzin mogłam zapomnieć o studiach, obowiązkach i innych zobowiązaniach. Ach! Ta przygoda była niesamowita! Pełna przygód, pasji, wrogów i walki o dobro. Z pewnością jest to idealna propozycja dla młodszego czytelnika.
      Początek "Królestwa Złocistego" jest naprawdę bardzo smutny. Młodzi bohaterowie muszą pogodzić się ze stratą ukochanego ojca, a ich matka nie może poddać się żałobie, ponieważ musi walczyć o królestwo, które każdego dnia coraz bardziej jest w niebezpieczeństwie. Kraj bez króla czy przywódcy kraj zawsze jest narażony na ataki ze strony "przyjacielskich" sąsiadów. Ale co zrobić kiedy przyszły następca trony nie może zasiąść na tronie, ponieważ jest na to za  młody? Czy żona poprzedniego króla i matka następcy da radę unieść na swoich barkach odpowiedzialność za swoją krainę? Tego niestety zdradzić Wam nie mogę. Aczkolwiek musicie wiedzieć, że w tej opowieści będzie bardzo dużo się działo! Garland wraz z młodszą siostrą wyruszą w podróż pełną niebezpieczeństw od  której będą zależeć losy Złocistej... Tylko czy dzieciom uda się uratować to co chcą zniszczyć dorośli? Z pewnością nie będziecie mogli odłożyć tej powieści na półkę i "zjecie" ją w jeden dzień, żeby się przekonać jak potoczą się losy mieszkańców Królestwa Złocistego. Ja jak wcześniej wspomniałam nie mogłam się do tej książki oderwać i wierzę, że Wy również nie będziecie.
      Nie mam żadnych zastrzeżeń do kreacji bohaterów czy stylu autorki. Pani Opala posługuje się lekkim, plastycznym i przystępnym językiem dla każdego czytelnika. My odbiorcy lawirujemy poprzez przygody i obserwujemy magię, która wylewa się z kart tej powieści. Nawet się nie spostrzegłam kiedy zżyłam z bohaterami! Od początku poczułam do nich ogromną sympatię i kibicowałam im na każdym kroku. Autorka stworzyła naprawdę cudowne i pełne pasji osobowości, które nie bały się stawić czoła wrogom i swoim słabościom. Jestem pewna na tysiąc procent, że zakochacie się w młodych bohaterach. Garland zauroczy Was swoją odwagą, a Tulipanna swym urokiem osobistym.
   Na tylnej okładce będziecie mogli spotkać z takimi słowami: "Opowieść pełna przygód, magii i baśniowych postaci". Czy zgadzam się z takim stwierdzeniem? Absolutnie tak! W "Królestwie Złocistym" poznacie cudownych i odważnych bohaterów, poczujecie magiczny i baśniowy klimat oraz stawicie czoła przeróżnym przygodom. Co jeszcze podobało mi się w powieści Pani Renaty Opaly? To, że tą piękną opowieścią kryje się jeszcze bardzo ważne przesłanie. Oczywiście Wam go nie zdradzę, bo chcę Was zmusić, żebyście dali szansę tej pięknej książce. Satysfakcja dla dzieci i dorosłych gwarantowana.

Kochani,
 a teraz szybciutko dajcie mi znać co sądzicie o tej książce? Dacie jej szansę? Podoba Wam się okładka? Lubicie takie ciepłe kolorki? Czekam na Wasze komentarze!
Do napisania!

3 komentarze:

  1. Na pewno kupię książkę :) Jestem jej ogromnie ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz nas tą premierą i kusisz.Oj chyba będę musiała się z nią bliżej zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to jestem absolutnie okładkową sroką. Te barwy, ciepłe kolory przemawiają do mnie. Jestem ciekawa jaka historia się za nią kryje

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger