Wizja Polski za kilkadziesiąt lat, czyli recenzja powieści pt."RzeczpostApokaliptyczna Polska"


Hej Kochani!
     Dzisiaj przygotowałam dla Was recenzję książki, która mnie od samego początku niesamowicie nurtowała i intrygowała. Przepiękna oprawa graficzna, bardzo skąpy opis i ponad 800 stron! Kochani, czy możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie kiedy zapoznałam się z naprawdę krótkim i nic nie zdradzającym opisem, a potem zobaczyłam taką "cegiełkę"? To wszystko sprawiło, że nie mogłam doczekać się przeczytania 'RzeczpostApokaliptycznej Polskiej". Moja ciekawość rosła z każdą chwilą, ale z czy z każdą stroną?
Tego dowiecie się z mojej opinii!
Zapraszam do rozwinięcia!
     Polska została zniszczona przez wojnę nuklearną. Kraj został podzielony na Nowy Kraków, Nową Warszawę i inne Nowe miasta. 
Między partiami politycznymi toczy się wojna. Jedni ludzie żyją w luksusie, a Ci drudzy walczą o przetrwanie. Na każdym kroku można spotkać się ze śmiercią, niesprawiedliwością i zdradą. 
Najmniejszy Twój ruch może doprowadzić do przymusowej egzekucji.  W takim społeczeństwie żyją Polacy. 



   Często sięgam po dystopie, ponieważ zawsze jestem ciekawa jak autorzy wyobrażają sobie nasz świat za kilkanaście, bądź kilkadziesiąt lat. Byłam oczarowana "Igrzyskami śmierci", "Dawcą"-  te wizje nie dość, że były bardzo prawdopodobne, to do tego naprawdę dobrze się je czytało. I tak na całe szczęście stało się również z "RzeczpostApokaliptyczną Polską" -  pomysł Pana Adama Magdonia doszczętnie mnie przeraził. Nie chciałabym takiej Polski i wierzcie mi  na słowo, że serce mi się łamało jak tylko wyobrażałam sobie nasz kraj w takich realiach, nawet teraz gdy tylko o tym pomyślę mam dreszcze.


   Kiedy zaczęłam pisać tę recenzję obiecałam sobie, że zdradzę Wam jak najmniej szczegółów dotyczących bohaterów jak i fabuły. Dlaczego? Ponieważ chciałabym, żebyście odkrywali tę powieść powoli i zastanawiali się co autor dla Was przygotował. Jak już wcześniej wspominałam dla mnie ta powieść od pierwszego wejrzenia była jedną wielką zagadką, więc Kochani, musicie mi wybaczyć dzisiejszą tajemniczość - to dla Waszego dobra! Ale oczywiście nie chcę, żebyście nie spali po nocach, więc uchylę trochę rąbka tajemnicy.

   Sięgając  po "RzeczpostApokaliptyczną Polskę" musicie być przede wszystkim  przygotowani na krwawe jatki, brutalne opisy walk oraz na tuziny zdrad, cierpienia i polityki! Ta książka na pewno nie jest delikatna i krucha, to prawdziwy kawał męskiej literatury z karabinami, żołnierzami i wnętrznościami.Jednakże, żeby nie było  dziewczynom ta powieść również może przypaść do gustu. Ja nią jestem i byłam nią zachwycona, chociaż chwilami  zastanawiałam się czy da się jednocześnie zamknąć oczy i czytać dalej. Dla jasności spróbowałam tego raz i chyba wiecie jaki był tego skutek.

   Bohaterowie powieści zostali skrupulatnie nakreśleni, chociaż czułam mały dyskomfort, ponieważ przez pierwsze sto stron nie miałam pojęcia kto tu jest dobry, a kto zły. I wiecie co? W tej powieści zaciera się linia między dobrem, a złem, sprawiedliwością, a niesprawiedliwością, zdradą, a delikatnym naruszeniem zasad. Dlatego nie da się jasno powiedzieć, że ta postać jest dobra, pozytywna, a ta nie. I moim zdaniem jest to jeden z największych atutów tej pozycji, ponieważ przez te wszystkie strony wyrabiamy sobie zdanie i nie możemy przewidzieć następnego posunięcia autora.


      Kto lubi nagłe zwroty akcji ręka w górę! Jeśli uwielbiasz szybką akcję i nieprzewidywalność to na bank spodoba Ci się książka Pana Adama, ponieważ w niej nie ma miejsca na monotonię i nudę. A oprócz tego czeka Cię niesamowicie mroczny klimat, który sprawi, że przez większość historii będziesz mieć ciary na plechach - nie żartuję.

   Polecam Wam tę powieść, bo jest  naprawdę przemyślana i dopracowana. Pobudza wyobraźnię na całego i sprawia, że te 842 stron to czysta przyjemność, nie licząc oczywiście tych ciar na plecach. Jeżeli nie boicie się mocnych, krwawych i brutalnych pozycji to jestem pewna, że będziecie zadowoleni po przeczytaniu "RzeczpostApokaliptycznej  Polski" .


Jeśli chcecie jeszcze więcej dowiedzieć się o "RzeczpostApokaliptycznej Polsce" to zapraszam Was na:



      Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu!



Kochani,

dajcie znać jak podoba się Wam recenzja! ;)
Do napisania!

11 komentarzy:

  1. Raczej nie dla mnie, ale polecę ją bratu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś dla mnie! Nigdy nie słyszałam o tej pozycji, ale jeśli przypadła do gustu fance Igrzysk, to muszę po nią sięgnąć. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka tak dobra i to napisała przez Polaka?
    Muszę natychmiast sięgnąć i sama się przkonać jaka jest!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i książkę nie podobała mi się, masz racje, że jest dopracowana i przemyślana, ale ja gustuje raczej w innej literaturze. Chciałam się jednak przekonać, bo zawsze próbuje dawać szansę książkom, ale nie porwała. Ciesze się jednak że Tobie przypadła do gustu :P

    In my different World

    OdpowiedzUsuń
  5. W wolnej chwili chętnie sama przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj nie sięgam po tego typu tematykę

    OdpowiedzUsuń
  7. Już czytałam o tej książce, ale kompletnie mnie nie zainteresowała :/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger