Miliony fanów na Instagramie i samotność w rzeczywistości, czyli recenzja książki pt."#niewidzialna" Sharon Huss Roat

Hej, hej Kochani!

    Właśnie przed chwilą skończyłam czytać nieziemską książkę i już nie mogę doczekać się, aż będziecie mogli zapoznać się z moimi odczuciami i spostrzeżeniami. Dzisiaj będę chciała zachęcić Was do sięgnięcia po "#niewidzialną" Sharon Huss Roat. Nie jest to może czytelnicze arcydzieło, ale ma w sobie pewną magię, którą mnie po prostu oczarowała. 
Co powiecie na małą podróż do życia instagramowej gwiazdy? 

    Poznajcie Vicky Decker, młodą , sympatyczną i chorobliwie nieśmiałą dziewczynę, która z dnia na dzień musi zmierzyć się z nową rzeczywistością. Jej najlepsza przyjaciółka Jenny właśnie wyprowadziła się do innego miasta, a ona za grosz nie potrafi odnaleźć się w świecie bez swojej prawej ręki. 
Pewnego dnia Vicky uświadamia sobie, że Jenny ma nowych znajomych i wcale już nie potrzebuje nieśmiałej przyjaciółki. Nastolatka czuje się odrzucona i samotna, dlatego w akcie desperacji zakłada anonimowe konto na Instagramie i zyskuje ogromną popularność. 
Jak poradzi sobie główna bohaterka ze sławną? Czy będzie potrafiła żyć własnym życiem? A może już na zawsze zostanie dziewczyną znaną jako  @observi? 

   
   Za bardzo nie wiem od czego zacząć, bo dopiero przed kilkoma minutami odłożyłam książkę na półkę i z ciężkim sercem  pożegnałam się z bohaterami. I nawet nie wiecie jak zazdroszczę osobom, które mają tę lekturę przed sobą! Jak już wcześniej wspomniałam "#niewidzialna" nie jest arcydziełem i pewnie nigdy nie otrzyma Nagrody Nobla, ale ma w sobie to "coś". Ma w sobie tyle uroku i bolesnej prawdy, że kompletnie nie wiem jak autorce udało się to wszystko ze sobą tak spójnie połączyć. Tak wiem,  co teraz myślicie : "To kolejna młodzieżówka na rynku wydawniczym" i owszem tak właśnie jest, ale uwierzcie mi - po przeczytaniu pierwszych stron przepadniecie w świecie nieśmiałej Vicky.

   Kiedy po raz pierwszy zapoznałam się z opisem książki, myślałam, że będę miała do czynienia  z szarą myszką, która boi się własnego cienia. I poniekąd tak właśnie było, ale nie do końca. Owszem Vicky chwilami zachowywała się dziwnie, lecz swoją historię opowiadała w tak barwny i przyjemny sposób, że od razu skradła moją sympatię. Uwielbiałam jej bystre wypowiedzi i własne zdanie oraz zakręcone aranżacje na Instagramie. Bardzo się cieszę, iż Pani Sharon  postanowiła stworzyć tak sympatyczną i inteligentną żeńską postać. Aczkolwiek nie wyobrażajcie sobie ideału, bo Vic z pewnością nim nie jest!
   Kreacja postaci drugoplanowych również pozytywnie mnie zaskoczyła. Każdy z nich miał swoją historię i problemy. Jednakże najbardziej podobało mi się  to, że ich losy się ze sobą łączyły. Byli jak rozsypane puzzle, które prędzej czy później połączą się w jedną wielką całość i stworzą piękny obrazek. 

     Jak dobrze wiecie, muszę słówko napisać o wątku miłosnym. Kochani, dawno nie miałam okazji poznać tak uroczej książkowej pary. Taką wielką przyjemność sprawiło mi, obserwowanie rodzącego się  uczucia -  te wszystkie drobne gesty, uśmiechy, krótkie rozmowy były po prostu naturalne. Nie odnosiłam takiego wrażenia, iż było to wymuszone czy za szybkie, tylko prawdziwe. 

   Co mogę Wam jeszcze napisać o tej powieści? Powinnyście przede wszystkim wiedzieć, iż autorka poruszyła w "#niewidzialnej" trudne tematy takie jak depresja, niezrozumienie wśród rówieśników, czy presja otoczenia. Jednakże głównym wątkiem powieści jest przede wszystkim samotność, pokazana w różnych obliczach. Nasza główna bohaterka walczy z nią, ale nie zapomina również  o innych samotnych osobach.
  Już powoli kończę moją wypowiedź, ale pragnę jeszcze wspomnieć o jednej rzeczy, a mianowicie o samym zakończeniu. Moim zdaniem ta książka nie mogła się lepiej skończyć, ponieważ to zakończenie daje nam promyczek nadziei na.... .Przekonajcie się sami!

    Podsumowując, moim zdaniem powinnyście sięgnąć po "#niewidzialną" z kilku powodów. 
Po pierwsze to bardzo mądra młodzieżówka. Po drugie czyta się ją błyskawicznie. Po trzecie wątek miłosny jest uroczy i realistyczny. Po czwarte autorka poruszyła kilka trudnych i ważnych problemów. Po piąte poznacie masę świetnych bohaterów. Po szóste spędzicie fajnie czas z cudowną lekturą.
Po siódme polecam!
 
Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Harper Collins Polska!
 
Kochani,
mam nadzieję, że chociaż troszkę Was zachęciłam <3!
Do napisania!

6 komentarzy:

  1. Wiele dobrego słyszałam o tej powieści i żałuję, że jeszcze jej nie przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęciłas mnie :) książka prawdziwa i aktualna. Pozdrawiam, ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna okładka! Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się całkiem ciekawa, zaintrygowałaś mnie !

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmmm #niewidzialna wciąż przede mną, dlatego przebiegłam wzrokiem po Twojej recenzji nie chcąc się zaspoilerować zbyt mocno - mam tylko nadzieję, że przypadnie mi do gustu podobnie jak Tobie :)

    Pozdrawiam, she__vvolf 🐺

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś, jak nie będą mieć nic ciekawego do zaproponowania. ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Detektyw Książkowy , Blogger